Efektywne odchudzanie – Część 1

Zapewne jeśli trafiłeś na ten wpis szukasz złotego środka na efektywne odchudzanie, prawda? Próbujesz sobie wmówić że istnieje dieta cud, masz za sobą kilka nieudanych przygód związanych z odchudzaniem. A jeśli wreszcie któraś dieta przynosiła oczekiwane efekty to po pewnym czasie utracone w czasie diety kilogramy wracały? Co więc zrobić w takich sytuacjach? Jak rozplanować swoją dietę i trening aby kilogramy nie tylko nie wracały, lecz aby malały? Przedstawiamy najważniejsze przykazania efektywnego odchudzania ułożone wraz z dietetykami!

Efektywne odchudzanie - zasady skutecznego odchudzania

Pamiętaj, w wyścigu po szczupłą i wymarzoną sylwetkę najważniejsza jest wytrwałość! Przedstawione zasady mogą być ciężkie do realizacji od razu. Zacznij wprowadzać je stopniowo, tak aby się nie zniechęcić. Możesz nam zaufać, jeśli przywykniesz do tych kilku podstawowych zasad odchudzania wtedy nie będziesz mogła wyobrazić sobie powrotu do dawnych przyzwyczajeń i nawyków.

1. Skuteczne odchudzanie wymaga czasu i wytrwałości,

W internecie dostępne jest bardzo dużo gotowych diet cud, które bazują przede wszystkim na utracie wody z naszego organizmu, dlatego „efekty” diety widzimy badzo szybko. Po tej chwili euforii najczęściej wracamy po kilku dniach do naszej starej wagi, lub nawet przybywa nam kilogramów! Gotowe diety, które ułożone są dla każdego są nic nie warte! Powodują jedynie spustoszenie w Twoim organizmie, który nie wie co sie dzieje. Zestresowane ciało zaczyna się bronić, czego efektem jest efekt odwrotny do oczekiwanego czyli efekt jo-jo, który sprawia że tyjesz coraz bardziej. Dlatego pamiętaj, skuteczne efekty może dać Ci jedynie dieta personalna, czyli taka która jest ułożona specjalnie pod Ciebie, pod Twój styl życia, aktywność fizyczną metabolizm i wkomponowana zostaje w rytm codziennego życia.

2. Chcesz schudnąć? Efektywne odchudzanie to jest to na co stawiasz? Jedz mało, lecz często

Czy wiesz, że jedząc te same produkty rozłożone na dwa posiłki przytyjesz, a podział ich na pięć mniejszych posiłków doprowadzi Cię do zrzucenia zbędnych kilogramów? Zostało to naukowo udowodnione! Dlaczego tak się dzieje? Sprawa jest bardzo prosta. Od zalania dziejów, nasz organizm musiał przygotowywać się na okres postu, robiąć zapasy w formie tłuszczu. I takie właśnie procesy zachodzą w naszym organizmie gdy jemy dużo lecz rzadko. Natomiast przyzwyczajając organizm, że nie musi być zestresowany brakiem posiłków, możemy osiągnąć odwrócony efekt. Wystarczy tylko dać odpowiedni sygnał dla naszego organizmu, że posiłki będą wystarczającą często.

3. Chcesz zrzucić zbędne kilogramy? Planuj posiłki z głową

Nasza natura już jest taka, że gdy czujemy sie głodni i nie mamy konkretnych planów, sięgamy po to co jest „szybko” i nie wymaga za dużo pracy. Niestety często wtedy wybieramy źle – słodycze, fastfoody czy inne przekąski. Jak to zmienić? Usiądź wieczorem i zaplanuj następny dzień, pomyśl o tym co zjesz, co spakujesz do pracy i kiedy będziesz mógł przygotować dane posiłki. Przyzwyczaisz również organizm do stałych godzin posiłków.

4. Odchudzasz się? Myśl o jedzeniu podczas spożywania posiłków

Jeśli zrobiłeś sobie swój posiłek, nie jedz go przed komputerem czy ekranem telewizora! Zainteresowanie programem czy filmem sprawi, że Twoje skupienie zamiast koncentracji na posiłku, przejdzie na ekran urządzenia przed którym przebywasz. Najczęściej takie podejście kończy się sięgnięciem po dokładke, paczkę chipsów czy napój gazowany.

5. Skuteczne tabletki na odchudzanie, sposób na efektywne odchudzanie

Nie ufaj w kolorowe czasopisma czy reklamy telewizyjne. Nie istnieje złoty środek czy dieta cud, która pomoże Ci schudnąć bez diety. Tylko dobrze skomponowana dieta personalna, ułożona specjalnie pod Twój organizm i styl życia, sprawi że zgubisz zbędne kilogramy szybko i skutecznie. Nie istnieją wynalazki jak dieta cud, która działa na każdego czy skuteczne tabletki odchudzające, które bez diety potrafią cuda – ściema, ściema, ściema!

6. Dieta personalna to dobre rozwiązanie

Jeśli wiesz, że chcesz zacząć się odchudzać lub przybrać na masie mięśniowej, dużo czytasz lub natłok informacji jest zbyt duży? Nie wiesz do końca jakie posiłki możesz jeść a jakie nie? Skorzystaj z ofert dietetyka odchudzania i zgłoś się po własną dietę personalną, która będzie dopasowana do Twojego rytmu życia, a Ty będziesz mógł w pełni skupić się na przyrządzaniu posiłków i treningu.

Pamiętaj, że jedynie indywidualnie dobrany plan żywieniowy i treningowy przez dietetyka gwarantuje Ci realizacje założonych efektów. Dieta personalna uwzględnia Twoje upodobania żywieniowe, aktywność fizyczną oraz czas jaki możesz dziennie poświęcić na przygotowanie posiłków. Zadajesz sobie pytanie „jak schudnąć szybko i skutecznie” lub „jak przybrać na masie mięśniowej”? Nie czekaj dłużej, zaufaj naszym specjalistom. – Indywidualna Dieta Personalna

Monika Srogosz
Dietetyk i Specjalista ds. odchudzania

3 komentarzy w “Efektywne odchudzanie – Część 1

  1. Bardzo fajnie ułożone podstawowe reguły odchudzania, podoba mi sie 😉 Warto dodać jeszcze aby nie jeść slodyczy, nie pic napojów gazowanych … ale to pewnie w drugiej części będzie wiec czkam 🙂

  2. dobrze opisane reguły, to podstawa w rozpoczynaniu przygody z odchudzaniem,duży kciuk w górę dla was 🙂 Na pewno bede zaglądać tutaj często, można dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy 🙂

  3. korzystalam z diet dukana chodakowskiej paleo i oxy i kazda jedna konczyla sie efektem jojo dopiero po rozmowie z dietetyk ania od was zrzuciłam 3kg w 2 tygodnie. wynik mizerny ale SKUTECZNY i nie am jojo !

Dodaj komentarz