Zasady zdrowego odżywiania

Zmęczenie po pracy, chęć na coś słodkiego, brak czasu – a gdzie zasady zdrowego odżywiania? Często zapominamy o przestrzeganiu kilku najważniejszych elementów i reguł, które prowadzą do skutecznego i zdrowego odchudzania. Zapoznaj się z poniższym tekstem i poznaj podstawowe zasady skutecznego odchudzania!

Udowodniono naukowo, że dieta personalna która zawiera indywidualnie dobrany plan żywieniowy i treningowy przez dietetyka i trenera personalnego, może zagwarantować Ci sukces w realizacji założonego celu zarówno w dziedzinie budowania masy mięśniowej i odchudzania. Taki sposób odżywiania uwzględnia Twoją codzienną aktywność fizyczną, upodobania żywieniowe oraz przede wszystkim czas jaki możesz codziennie poświecić na przygotowanie posiłków. Nie czekaj dłużej, zaufaj naszym specjalistom. – Indywidualna Dieta Personalna

Zasady zdrowego odżywiania

Zmień nawyki żywieniowe raz na zawsze!

Nie traktuj diety wyłącznie jako czasowa zmiana sposobu jedzenia, która ma posłużyć zgubieniu przez Ciebie kilku kilogramów, a potem wrócisz do dawnych nawyków żywieniowych i starych grzechów, które doprowadzą jedynie do rozregulowania metabolizmu i powtarzającego się efektu jo-jo. Skutecznym sposobem jest zmiana nawyków żywieniowych raz na zawsze! Potraktuj dietę jako wprowadzenie do nowego, lepszego życia.

Dieta wysokotłuszczowa i dieta niskowęglowodanowa.

Takie diety, które zakładają prawie całkowite lub nawet całkowite wykluczenie z diety jakiejś grupy składników np. tłuszczy czy węglowodanów to kiepski pomysł. Oczywiście takie diety mogą przynieść efekty, jednak nie dla osób, które zaczynają swoją przygodę z odchudzaniem. Tobie mogą przynieść jedynie chwilową utratę wagi, a następnie gwarantują efekt jo-jo i szybki powrót do poprzedniego, normalnego jedzenia. Zapamiętaj, że tylko zrównoważona dieta, która jest oparta na odpowiednich składnikach i ich proporcjach może przynieść sukces w skutecznym, efektownym i efektywnym odchudzaniu.

Dieta i ćwiczenia

Równowaga hormonów — klucz w odchudzaniu.

Czy wiesz, że rozregulowany układ hormonalny w Twoim organizmie może doprowadzić do utrudnienia lub wręcz uniemożliwienia skutecznego odchudzania? Równowaga hormonalna to kluczowa kwestia przy zdrowym i skutecznym odchudzaniu. Jeśli więc zacząłeś dietę, przestrzegasz najważniejszych zasad i patentów odchudzania, a ciągle nic … może warto udać się do endokrynologa, który zbada naszą tarczycę.

Regeneracja i sen.

Czy wiesz, że udowodniono naukowo, że związek z tempem przybierania na wadze ma regeneracja? Gdy śpisz za krótko zakłócasz wspomnianą wcześniej równowagę hormonalną i wywołujesz w organizmie stres. Zaplanuj dzień tak, by spać przynajmniej 7 godzin na dobę.

Nie katuj się na treningach

Nie masz ochoty iść na siłownię czy fitness bo ostatnio dałaś sobie w kość? Katujesz się długimi sesjami treningowymi, dajesz z siebie 110% a nadal nie widzisz efektów? Nic dziwnego. Regeneracja to klucz do sukcesu. Jeśli ćwiczysz zbyt intensywnie, a przy tym swoje odżywianie opierasz na diecie niskokalorycznej, twój organizm nie ma wystarczających składników potrzebnych do odbudowania sił. Zwolnij tempo, dąż powoli do celu!

Monika Srogosz
Dietetyk i Specjalista ds. odchudzania

2 komentarzy w “Zasady zdrowego odżywiania

  1. super strona, trzeba uświadamiać ludziom jak ważne jest zdrowe odżywianie i że warto się na to zdecydować.Polecam wszystkim czytać takie artykuły i zdobywać dzięki nim wiedze na te tematy

  2. BRAWO BRAWO BRAWO!!! Uswiadamiajcie ludziom co robia zle. najwazniejsze jest odstawienie slodyczy, napojow gazowanych, alkoholu a nie szuaknie diet CUD i chudniecie psuedo 7kg w tydzien ha ha ha …

Dodaj komentarz